REGULAMIN ORGANIZACYJNY
Centrum Rekreacyjno-Sportowego
w Choszcznie
Postanowienia ogólne
§ 1.
1. Na podstawie Statutu Centrum Rekreacyjno – Sportowego w Choszcznie zatwierdzonego uchwałą nr XVII/258/2008 Rady Miejskiej w Choszcznie z dnia 25 kwietnia 2008r. ustala się Regulamin Organizacyjny CRS w Choszcznie.
2. Ilekroć w Regulaminie jest mowa o :
1) Centrum – należy przez to rozumieć Centrum Rekreacyjno – Sportowe
2) Regulaminie – należy przez to rozumieć Regulamin Organizacyjny
§ 2.
Regulamin określa :
- Organizację Centrum
- Zakres działania kierownictwa Centrum, komórek organizacyjnych i stanowisk pracy w Centrum.
§ 3.
- Centrum jest jednostką organizacyjną Gminy Choszczno.
- Centrum jest pracodawcą dla zatrudnionych w nim pracowników.
- Siedziba Centrum znajduje się przy ul. Promenada 2. w Choszcznie
I Organizacja Centrum
§ 4.
1. Centrum kieruje jednoosobowo dyrektor wyłoniony w drodze konkursu, który jest powoływany i odwoływany przez Burmistrza Choszczna.
2. Dyrektor Centrum na podstawie udzielonego pełnomocnictwa samodzielnie decyduje o przeznaczeniu i sposobie wykorzystania składników majątkowych przy zachowaniu wymogów odrębnych przepisów. Do czynności prawnych, przekraczających zakres pełnomocnictwa, potrzebna jest zgoda Burmistrza Choszczna.
3. Dyrektor jest przełożonym wszystkich pracowników zatrudnionych w Centrum.
4. Dyrektor odpowiada za zorganizowanie i prawidłowe funkcjonowanie kontroli wewnętrznej.
5. Dyrektor może przekazać swoje uprawnienia głównemu księgowemu lub innym pracownikom Centrum.
- Dyrektor jest upoważniony do składania w imieniu Centrum oświadczeń w zakresie jego praw i obowiązków majątkowych. Upoważnia się dyrektora Centrum Rekreacyjno – Sportowego w Choszcznie do wydawania decyzji administracyjnych i podpisywania umów w zakresie powierzonych zadań.
8. Do zakresu działania dyrektora należy:
1) wydawanie zarządzeń wewnętrznych, dotyczących funkcjonowania Centrum.
2) organizowanie współpracy z Burmistrzem i Radą Miejską.
3) nadzór nad prawidłowym sporządzaniem i wykonywaniem planów Centrum.
4) kierowanie polityką kadrową Centrum.
5) kontrola przestrzegania dyscypliny pracy oraz tajemnicy państwowej i służbowej.
6) przyjmowanie skarg i wniosków pracowników w sprawach dotyczących działalności Centrum.
7) przeprowadzanie okresowej oceny pracy działów organizacyjnych Centrum.
8) przygotowywanie decyzji o wstrzymaniu usług hotelarskich, polach biwakowych w przypadku nie spełniania wymagań określonych ustawą.
9) przygotowywanie wszelkich projektów uchwał dotyczących sportu, kultury fizycznej, rekreacji i turystyki,
10) prowadzenie spraw związanych z obsługą komisji ds. stypendiów sportowych, nagród i wyróżnień, przygotowywanie zarządzeń Burmistrza w zakresie powierzonych zadań.
9. Dyrektorowi Centrum podlegają bezpośrednio:
1) główna księgowa
2) kierownik ds. sportu, rekreacji, turystyki
3) kierownik pływalni
10. Podczas nieobecności dyrektora zastępuje główna księgowa. W czasie jednoczesnej nieobecności dyrektora i głównej księgowej, dyrektor wyznacza jednego z kierowników do kierowania Centrum i określa zakres jego zastępstwa.
11. W Centrum wyróżnia się następujące działy :
1) dział księgowości
2) dział sportu,rekreacji
3) dział infrastruktury sportowej , rekreacyjnej i turystycznej
12. Za dział księgowości odpowiedzialność ponosi główna księgowa.
W dziale tym wyróżnia się następujące stanowiska:
1) główna księgowa
2) kasjerki
3) księgowy- kasjer
4) podinspektor ds. kadr,administracji,sportu, turystyki i rekreacji
13. Do zadań pionu księgowo- finansowego należy:
1) prowadzenie całokształtu spraw z zakresu rachunkowości, księgowości i spraw finansowych Centrum zgodnie z obowiązującymi przepisami.
2) ocena efektywności finansowej Centrum na podstawie sporządzonych okresowo sprawozdań.
3) prowadzenie rozliczeń wynagrodzeń pracowniczych oraz świadczeń ZUS na zasadach określonych w obowiązujących przepisach prawnych.
4) prowadzenie gospodarki finansowej, analizy i planowania płynności finansowej Centrum, analizy kosztów w układzie rodzajowym i kalkulacyjnym, rozliczenia z tytułu amortyzacji środków trwałych.
5) organizowanie i nadzorowanie obsługi gospodarki kasowej.
6) prowadzenie rozliczeń bezgotówkowych Centrum.
7) prowadzenie spraw kadrowych, biurowych.
14. Za dział sportu,rekreacji odpowiedzialność ponosi kierownik pływalni.
W dziale tym wyróżnia się następujące stanowiska:
1) kierownik pływalni
2) konserwator zmianowy
3) robotnik gospodarczy
4) pracownik zaplecza sportowego
5) ratownicy
15. Do zadań działu sportu i rekreacji należy:
1) zapewnienie właściwej sprawności technicznej obiektów i urządzeń Centrum.
2) utrzymywanie właściwej czystości i właściwego poziomu sanitarnego, estetyki obiektów i wyposażenia, jak również właściwego wykorzystania i udostępnienia obiektów.
3) prowadzenie zaopatrzenia, ochrony p.pożarowej, spraw bezpieczeństwa i higieny pracy, ochrony mienia.
4) opracowywanie planów remontów i konserwacji obiektów i urządzeń oraz ich realizacja.
5) zapewnienie środków trwałych, przedmiotów nietrwałych oraz materiałów, niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania Centrum.
6) sporządzanie obowiązującej dokumentacji ewidencyjnej i technicznej w zakresie obiektów, użytkowanych przez Centrum.
7) zapewnienie właściwej ochrony mienia oraz nadzór nad prawidłowym zabezpieczeniem i funkcjonowaniem ogrodzenia, bram, drzwi wejściowych i okien.
16. Za dział infrastruktury sportowej ,rekreacyjnej i turystycznej odpowiedzialny jest kierownik.
W dziale tym wyróżnia się następujące stanowiska:
1) kierownik ds.sportu, rekreacji, turystyki i infrastruktury.
2) konserwator maszyn i urządzeń.
3) st. konserwator sprzętów wodnych.
4) st. rzemieślnik budowlany
5) ratownicy (st. sezonowe).
6) pracownik obsługi plaży ( st. sezonowe)
7) kierownik statku spacerowego ( stanowisko sezonowe).
17. Do zadań działu infrastruktury sportowej,rekreacyjnej i turystycznej należy :
1. Prowadzenie działań z zakresu popularyzacji zdrowego trybu życia wśród mieszkańców gminy Choszczno w tym inspirowanie, wspieranie i organizowanie działań z zakresu kultury fizycznej.
2. Organizowanie i współorganizowanie imprez sportowo- rekreacyjnych dla społeczeństwa miasta i gminy oraz zleconych przez inne jednostki.
3. Współpraca i współdziałanie z klubami i organizacjami sportowymi w zakresie masowej kultury fizycznej i turystyki.
4. Opracowywanie preliminarzy i analiz kosztów organizowanych imprez sportowych, rekreacyjnych i turystycznych.
5. Prowadzenie działalności programowej i reklamowej z zakresu działania Centrum.
- Współpraca z mediami lokalnymi i ogólnopolskimi.
- Organizowanie różnych usług dla ludności w zakresie rekreacji i turystyki.
- Podejmowanie działań na rzecz rozwoju turystyki w Gminie.
- Prowadzenie spraw związanych z ewidencją pól biwakowych, obiektów hotelarskich spełniających minimalne wymagania.
- Współpraca ze stowarzyszeniami kultury fizycznej w zakresie wykorzystywania dotacji Gminy.
- Pozyskiwanie środków pozabudżetowych na rzecz kultury fizycznej.
- Prowadzenie wypożyczalni sprzętów wodnych, sprzedaż biletów na rejs statkiem spacerowym.
- Utrzymywanie w dobrym stanie sprzętu wodnego oraz dbałość o jego czystość, estetykę i konserwację.
- Prowadzenie dokumentacji technicznej stanu sprzętów wodnych.
II Postanowienia końcowe
§ 5.
Obieg dokumentów finansowo – księgowych oraz materiałowych określa instrukcja obiegu tych dokumentów.
§ 6.
Zasady wynagradzania oraz premiowania regulują odrębne przepisy.
§ 7.
Dyrektor Centrum ustala szczegółowy zakres czynności dla poszczególnych pracowników Centrum.
§ 8.
Schemat organizacyjny stanowi załącznik NR 1. do Regulaminu.
§ 9.
Do spraw nieuregulowanych niniejszym Regulaminem, a dotyczących stosunku pracy mają zastosowanie obowiązujące ustawy.
§ 10.
Regulamin wchodzi w życie z dniem 18.10.2012r. tym dniem traci moc dotychczasowy Regulamin Organizacyjny zatwierdzony przez Burmistrza Choszczna z dnia 6 marca 2009r.